2. Παιδαγωγική αξία της μουσικοκινητικής αγωγής

Η γνωριμία των παιδιών με τη μουσική μέσω της κίνησης και των αισθήσεων βοηθάει σε μεγάλο βαθμό στην κατανόηση των βασικών μουσικών εννοιών. Με την μουσικοκινητική αγωγή τα παιδιά βιώνουν μέσα από το σώμα και την κίνηση τους τον κόσμο της μουσικής, της μετρικής, του λόγου, του χώρου κ.ά. Κάθε παιδί ξεχωριστά έχει το δικό του ατομικό ρυθμό και μέσα από τον προσωπικό του τρόπο βλέπει, ακούει, κατανοεί και προσλαμβάνει έννοιες.

Οι δραστηριότητες της μουσικοκινητικής αγωγής στοχεύουν:

 

  1. Στην αντίληψη της αίσθησης του χώρου και του χρόνου.
  2. Στην συνειδητοποίηση των μελών του σώματος, δηλαδή του γνωστικού σχήματος του σώματος.
  3. Στην απόκτηση κινητικών δεξιοτήτων και εμπειριών με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.
  4. Στην καλλιέργεια της ρυθμικής αντίληψης
  5. Στην ανάπτυξη της μουσικής μνήμης.
  6. Στην καλλιέργεια της εκφραστικότητας και της δημιουργικότητας.

 

Η βασικότερη παιδαγωγική αρχή που ακολουθείται από όλα τα μουσικοπαιδαγωγικά συστήματα είναι ότι οποιαδήποτε ενασχόληση με τη μουσική πρέπει να στηρίζεται σε βιώματα και να έχει το χαρακτήρα του παιχνιδιού. Μέσω των μουσικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας καλούνται να αντιληφθούν, να κατανοήσουν και να εκφραστούν με όλα τα στοιχεία της μουσικής, με πειραματισμούς της φωνής και του λόγου, των μουσικών οργάνων, της κίνησης και των αυτοσχεδιασμών, συμμετέχοντας έτσι ενεργά και αναπτύσσοντας στο μέγιστο τη μουσική τους δεκτικότητα.