Οι σύγχρονες μουσικοπαιδαγωγικές απόψεις τονίζουν πως το τραγούδι αποτελεί την πιο άμεση εκφραστική ικανότητα των μικρών παιδιών, καθώς αποτελεί το πρώτο “ μουσικό όργανο” με το οποίο πειραματίζονται. Στο πλαίσιο της μουσικοκινητικής αγωγής το τραγούδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί, εκτός από μέσο δημιουργικής έκφρασης, και ως μέσο κατανόησης και εμπέδωσης μουσικών εννοιών (ένταση, ηχόχρωμα, τονικό ύψος κ.ά.).
Μέσα από τα τραγούδια, τα παιδιά καλλιεργούν σωστή άρθρωση, μαθαίνουν να ελέγχουν την αναπνοή τους, εκφράζουν τα συναισθήματα τους, αναπτύσσουν την αίσθηση του ρυθμού και της μελωδίας και εναρμονίζονται με το σύνολο της τάξης τους. Καλό θα ήταν το τραγούδι να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με κινήσεις ή με το παίξιμο μουσικών οργάνων. Ο/η παιδαγωγός μπορεί να επιλέξει ευχάριστα στο άκουσμα τραγούδια, με απλές μελωδίες και στίχους καθώς και με περιεχόμενοανάλογο των ενδιαφερόντων των παιδιών και των θεματικών προσεγγίσεων που γίνονται στην τάξη.