Η μίμηση και η δραματοποίηση αποτελούν επίσης βασικά στοιχεία της μουσικοκινητικής αγωγής. Με τη μίμηση τα παιδιά προσεγγίζουν το περιεχόμενο ενός τραγουδιού με ήχους και ανάλογες κινήσεις που πλησιάζουν την πραγματικότητα. Για παράδειγμα, τα παιδιά μιμούνται τις φωνές και τις κινήσεις ζώων σύμφωνα με ένα τραγούδι που τους δίνουμε. Ένα παράδειγμα τέτοιων τραγουδιών είναι “Η κουκουβάγια”.
Πάνω στη βελανιδιά Κάθεται μια κουκουβάγια, Έχει μάτια γουρλωτά και φωνάζει δυνατά Κου-κου-βά, Κου-κου-βά Κου-κου-βα-βα-βα-βα-βά, Κου-κου-βά, Κου-κου-βά Κου-κου-βα-βα-βα-βα-βά. |
Ξάφνου βλέπει από ψηλά Ένα σμήνος νυχτοπούλια, κάθεται και τα κοιτά Και φωνάζει δυνατά. Κου-κου-βά, Κου-κου-βά Κου-κου-βα-βα-βα-βα-βά, Κου-κου-βά, Κου-κου-βά Κου-κου-βα-βα-βα-βα-βά. |
Η δραματοποίηση εμπεριέχει το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού. Πρόκειται για μια δράση κατά την οποία τα παιδιά μπορούν να δραματοποιήσουν και να “ζωντανέψουν” ένα τραγούδι παίρνοντας ο καθένας ένα ρόλο και αυτοσχεδιάζοντας.